MOSHAZAT
[ moshazard@hotmail.com | moshazat.blogspot.com ]

Sunday, November 16, 2008

Video : "The Matrix Runs on Windows"



Pagi ini tidak tahu nak buat apa,rasa macam nk buat entri baru pula selepas sekian lama :p hehe. Bukan apa, Mosh kini sedang sibuk menghadapi trimester baru. Tadi,semasa sedang mencuba memasang ubah sistem operasi baru yang Mosh baru install iaitu FreeBSD 7.0, Mosh sedang mencuba melayari Youtube untuk mencuba Plugin Flash dan sound driver yang memang perlu dipasang secara manual didalam FreeBSD. Sistem operasi ini memang mencabar.

Semasa melayari youtube, secara tidak sengaja Mosh terjumpa satu video yang berkaitan dengan sistem operasi WIndows dan ia sebenarnya cuba untuk memperkatakan tentang benda buruk yang selalu terjadi yang biasanya terjadi semasa menggunakan OS Windows. Tetapi secara keseluruhan ia hanya menceritakan tentang Windows, tapi kena tunggu sampai ke hujung video untuk mengetahui sistem operasi linux apakah yang video ini cuba sampaikan ... Tapi yang pasti, plugin Flash dan sound driver Mosh dalam OS FreeBSD Mosh sudah berjaya dipasang ;) Nanti kalau ada masa Mosh akan ceritakan pula pengalaman Mosh menggunakan FreeBSD, yang Mosh baru hendak kenali ini ;)

Sekarang ni dalam laptop Mosh dah ada 3 OS... Asyik linux Ubuntu je pun bosan juga,Mosh mahu cuba sistem operasi yang lain dan mencabar juga kadang-kadang ;) Apapun nanti Mosh buat satu entri berkenaan FreeBSD ini ok. Apapun hayatilah video tu ok :)